torsdag, april 03, 2008

En bønn

Kjære Far i himmelen, takk for din store nåde.
Takk for at du viste din store kjærlighet ved å la din sønn dø for meg.
Jeg kan aldri forstå hvorfor, og jeg kan aldri gjengjelde det i takknemelighet.
Men det jeg har vil jeg gi til deg, la mitt liv ære og gjenspeile deg.
La mine egne ambisjoner mål og ambisjoner dø. Og la meg heller få leve helt og fullt for deg.
Jeg vil heller velge døden i Kristus fremfor livet i synden.
La mitt liv få gjennspeile din storhet, Gud. Og la meg få representere ditt rike, i ord og i gjerning.
Jesus, jeg vil for evig være evig takknemlig for det du gjorde for oss.
Jeg vet at du er verdens lys, og lyset det er sterkere enn mørket. Jesus du er virkelig, og sannheten er er sterkere enn løgnen. Og Jesus, deg tilhører makten, æren og herligheten i all evighet. Kom med liv der døden råder, kom med håp der håpløsheten råder hos mennesker.
Takk hellig Ånd for at du er med meg, at du leder meg på de veiene som min far i himmelen har planlagt for meg. Led meg, og styrk meg. Så jeg kan gjøre din vilje.
Takk for alle de herlige menneskene jeg har fått møte så langt i livet. Og takk for de fantastiske menneskene som jeg kan få æren av å kalle venner. Du skal velsigne de med alt det beste i himmelen og på jorden, Herre. Og du skal bli æret i det verk du vil gjøre gjennom deres liv.
For deg tilhører all ære i all evighet.
Amen.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden