onsdag, februar 06, 2008

Jesu gjenkomst

Etter å ha lest et innlegg i Johan Høidahl sin blogg, vil jeg også dele litt om dette.

Temaet om Jesu gjenkomst har vært diskusjoner siden åpenbaringen ble skrevet, og de troende har til alle tider ventet på Jesus skal komme tilbake, og Gud skal gjenopprette sitt rike.
Fra tiden da Jesus døde til nå har det vært utallige kriger, små og store. Og jeg tror nok at mange som har opplevd å være mitt oppe i det har tenkt tanken, dette er det. Nå kommer han.
I nyere historie har vi hatt 2 verdenskriger, og 2. Verdens krig var den mest omfattende militære konflikten i verdenshistorien. Krigen kostet over 50 millioner mennesker livet.
Jeg kan garantere at kristne under den krigen må ha sett Hitler, og tenkt. Han må være antikrist, nå er tiden kommet. Men nå, snart 70 år siden kan vi se tilbake og være glad at vi ikke fikk oppleve det.
Men bibelen forteller oss at i den siste tid skal det komme en krig som ingen har sett maken til, og i dag blir den omtalt av troende som 3.verdenskrig.

Jeg vet ikke når, men jeg vet det kommer. Og tiden vi lever i har aldri vært mer spennende, og heller aldri mer alvorlig enn den er nå.
Kristendommen vokser som aldri før, Gud bygger sin menighet og gjør den klar før Jesus kommer tilbake, og henter de troende.
Samtidig så vet vi, at den motstridende parten jobber også, djevelen og hans hær mobiliserer som aldri før.
Som kristne vet vi at vi er på det seirende laget, men at tiden og kampen foran oss blir tøff, må vi være innstilt på.
Personlig vil jeg være med å gjøre det Gud vil gjøre i den siste tid. Om det så innebærer døden, så vil jeg være med.
Målet med alt vi gjør må være en ting, vekkelse.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden