lørdag, juni 07, 2008

Litt ettertanker

Etter å ha vært 10 dager i Florida for å besøke The florida outpouring så merker jeg at man sitter igjen med mange inntrykk og opplevelser. Jeg satt på flyet i får fra Washington D.C til København. Og så begynner jeg å tenke litt på hva som har skjedd disse 10 dagene. Personlig så er jeg utrolig glad og gir all ære til Gud for at jeg fikk muligheten til å dra. Jeg merker det ligger en dyp forandring i min ånd og mitt indre etter å ha vært der og fått del i det Gud har gjort der.

Jeg vet mange har forskjellige meninger om akkurat denne vekkelsen. Og når det gjelder Todd Bentleys tatoveringer som jeg vet kan være et skjæringspunkt for mange. Jeg har ikke forandret mitt syn på om tatoveringer er pent eller ikke, for det syntes jeg fortsatt ikke er noe pent! Men når det kommer til spørsmålet om Gud kan bruke en mann som et tatovert, så vil jeg svare til de: Ja, det kan Han, og det gjør Han. Gud er Gud, det er ikke vi. Vi kan desverre ikke bestemme eller fortelle Gud hvem han skal bruke eller ikke. Det er opp til Ham, det eneste Gud ser etter er et hjerte som er fullstendig overgitt til Ham! På tvers av kulturel bakgrunn, økonomisk bakgrunn, personlig bakgrunn, eller hva det nå måtte være. Det er ikke alltid vi kanskje er enige i valgene til Gud. Men hallo, hva vet vi egentlig?

Paulus skriver:

Når det gjelder Åndens gaver, søsken, vil jeg at dere skal ha kunnskap om dem. Dere vet at da dere var hedninger, ble dere viljeløst revet med til de stumme avgudene. Derfor kunngjør jeg for dere at ingen som taler i Guds Ånd, sier: «Forbannet er Jesus!» Og ingen kan si: «Jesus er Herre!» uten i Den hellige ånd. Det er forskjellige nådegaver, men Ånden er den samme. Det er forskjellige tjenester, men Herren er den samme. Det er forskjellige kraftige virkninger, men Gud er den samme, han som er virksom og gjør alt i alle. Hos hver enkelt gir Ånden seg til kjenne slik at det tjener til det gode. For ved én og samme Ånd blir det gitt én å tale visdom, en annen å formidle kunnskap, én får ved den ene Ånd en spesiell trosgave, en annen får nådegaver til å helbrede, og én får kraft til å gjøre under. Én får den gave å tale profetisk, en annen å bedømme ånder, én får ulike slag av tungetale, og en annen kan tyde tungetale. Alt dette gjør den ene og samme Ånd, som deler ut sine gaver til hver enkelt slik han vil.
1. Kor 12,1-11

Alt dette gjør den ene, og samme Ånd, som deler ut sine gaver til hver enkelt slik han vil. Her mister vi rettigheten til hva vi mener og syns Gud bør gjøre. Beklager, Gud gjør det han vil. Enten han liker din mening eller ikke. Ingen kan si Jesus er Herre uten at Han er i i Den Hellige Ånd, og denne vekkelsen bringer all æren til Jesus som Herre!

Jeg tror i en tid som vi lever i, så skal vi være glad det faktisk skjer noe rundt om kring i verden for Guds rike. Vi må se på de som har gått forran oss, men vi må også se på de Gud reiser opp i den tiden vi nå lever i. En ting jeg har funnet ut, er at Gud bruker hvem Han vil, når Han vil fordi Han er akkurat den Han er.


Etter å få se denne vekkelsen som pågår i Florida på nærerer hold så blir jeg bare fyllt av mer og mer lengsel etter å se Guds kraft og rike gå frem i vår del av verden. Vekkeles bringer først og fremst forandring. Og det er forandring jeg vil ha i mitt liv, og det er forandring i mine omstendigheter i mitt liv jeg skal se! Todd Bentley sa noe veldig bra den første kvelden vi var der. Han sa når vi løfter opp Jesus, så trenger vi ikke bekymre oss for hvordan vi skal få folk til å komme til Ham. Fordi Jesus sa at når han blir løftet opp så skal Han dra mennesker til seg.

Lovsangen i Lakeland er noe det mest fantastiske jeg har opplevd innenfor tilbelelse og ære til Gud. De sa når vi var der: "Somebody is wondering when the main part of the service is starting. Well, this is the main part of the service, to worship HIM!"


Eller som på Norsk blir: "Noen lurer på når hoveddelen av møtet skal starte. Vel, dette er hoveddelen av møtet, å tilbe HAM!"

Jesus fokusen, Jesus tilbedelsen, Jesus æren. All ære til Ham!
Vi trenger å få fokuset tilbake på Jesus, hvem Han er, hva Han gjør, og hva Han vil gjøre og hva Han kan gjøre! Jesus, Jesus, Jesus - It`s all about Jesus!

Vi trenger mer av HAM! Det er vanskelig å sette ord på lengeselen som kommer etter å få være med på noe sånt, ord blir for få. Men dette kan jeg si. Jeg, og vi trenger bare mer, mer, mer og enda mer av Jesus. Mindre av meg, mer av Ham. Mindre av oss, mer av Ham.


Jesus Kristus er den samme i går, i dag den samme, ja til evig tid.
Hebr 13,8.

2 Kommentarer:

Klokken 11:11 a.m. , Blogger My Corner sa ...

Fint referat. Hva mener du vi må forandre på i vår menighet for å få dette til å fungere hos oss.
Har du 3 grunnleggende punkter?

 
Klokken 6:48 p.m. , Blogger Unknown sa ...

Du skriver: "Salige er de som hungrer og tørster etter rettferdigheten, for de skal mettes."

[Att skilja åt] Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.

Ribi Yehoshuas – Messias - ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i ”Moseböckerna” och den förvrängdes sedan av hellenister [not 1]. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias - efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”] och de gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” icke-selektivt; och för att följa Messias idag krävs det att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna”. [not 2]

Ribi Yehoshua uppfyllde alla messianska profetior som skulle uppfyllas under det första århundradet. Messias är profeterad i ”Jesaja” 9:5-6 (eller i kristen felöversättning 9:6-7) att bygga Skaparens rike baserad på ”mishpat”, vilket implicerar att hans efterföljare måste hålla direktiven ”Moseböckerna”. För att följa Messias måste man alltså hålla direktiven i ”Moseböckerna”.

Messias håller enligt den judiska Bibeln
”Moseböckerna” för att vara sanna vilket innebär han anser de som lägger till och tar bort direktiv från ”Moseböckerna” att vara falska profeter precis som det står skrivet i 5 Mosebok 13:1-6.

Dessa stycken implicerar att för att följa Ribi Yehoshua – Messias - så kan man inte följa den kristna Jesus.
Detta implicerar att när Ribi Yehoshua undervisade om att saliga är de som hungrar efter rättfärdighet, så syftade han på de som gör sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna”.

Not 1: http://bloganders.blogspot.com/2010/07/matteus-517-20-i-den-ursprungliga.html
Not 2: Alla uttalanden bevisade på http://www.netzarim.co.il

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden