fredag, februar 09, 2007

Hva ser de?


Når de ser på oss, vil mennesker kunne si:
"Så, det er slik din Gud er?"

Når jeg går på gaten. Når jeg går inn i en butikk. Når jeg snakker med en jeg aldri har sett før, eller en god venn. Hva med når jeg er sammen med familien min. Vil de se Jesus i meg, eller vil de se en annen?

Hvem er det folk ser når de møter meg? Hvem har de et bilde av når vi er på hvert vårt sted? Hva slags bilde er malt i sinnet deres? Så de Jesus forrige gang vi var sammen?

Jesus kan bare være den du preker ham til å være. Jesus venter på oss for at vi skal si hva han er. Prek han som Frelseren, og han frelser. Hvis du ikke sier noe, kan han ikke frelse. Prek han som helbrederen, og han helbreder. Om du ikke sier noe, kan han ikke helbrede. Prek ham som Tilgiveren, eller han som gir nåde, og da kan han være alt dette for dem som hører på. Prek evangeliet, og evangeliet vil skje!

j
eg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg. Det livet jeg nå lever som menneske av kjøtt og blod, det lever jeg i troen på Guds Sønn, som elsket meg og ga seg selv for meg.
Gal 2,20

1 Kommentarer:

Klokken 1:26 p.m. , Blogger Lindalur sa ...

Sier bare AMEN jeg Calle!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden