torsdag, desember 28, 2006

2007

Det er utrolig som tiden går, er ikke lenge siden jeg syntes vi gikk inn i år 2005, og i alle fall ikke 2006! Og nå, om et par dager går vi inn i 2007. 365 ubrukte dager ligger foran. Men hvordan vi bruker dem, er opp til oss. Jeg syntes alle år går så fort når man plutselig står på slutten av et år, og skal gå inn i ett nytt. Hva skjedde med året som gikk? Det er noe jeg ikke vil at skal skje med 2007 for min del igjen. Bibelen sier i salme 39,5
«Lær meg, Herre, å kjenne min utgang, mine tilmålte dager, hvor få de er, så jeg kan skjønne hvor forgjengelig jeg er.» Se, dagene du har gitt meg, er få, min levetid er ingenting i dine øyne. Ja, alle mennesker er som et pust,

2007 ligger foran oss, et år av nåde. Mye kommer til å skje i 2007. Tusenvis av mennesker blir født i 2007, og det beste er at i 2007 kommer mange mennesker rundt om i verden til å ta imot evangeliet. Tusenvis av nye troende vil komme inn i livets bok i 2007. Og en del har kommet til slutten av sin livsreise. De har fullført løpet, vært lydige og trofaste, og nå står klare til å tre inn i himlenes rike. Vel gjort du gode og tro tjener.

Men 2007 kommer også for mange å innebære et år av død. De har også kommet til enden av sitt liv. Og har ikke et grunnlag for å komme inn til himlenes rike, nådens blod fikk aldri vasket deres liv rene. Og en evig fortapelse blir deres evighet.

Lær oss å telle våre dager, så vi kan få visdom i hjertet!

Salme 90,12

Jeg vil ikke at 2007 skal bli enda et år som kommer og går, jeg gir mitt år til Gud. 2007 skal bli et år der Jesus blir løftet opp, et år av Guds nærværet. Den Hellige Ånd skal virke enda sterkere gjennom dette året, i løpet av dette året vil jeg bli enda mer kjent med min skaper.2007 blir et år der jeg rører ved Gud og Gud rører ved meg.Og jeg skal lære meg å telle dagene

Pass derfor nøye på hvordan dere lever, ikke som tåpelige mennesker, men som kloke, så dere kjøper den rette tid, for dagene er onde. Vær ikke uforstandige, men forstå hva som er Herrens vilje. Drikk dere ikke fulle på vin; det fører til utskeielser. Men bli fylt av Ånden, og si fram for hverandre salmer og hymner og åndelige sanger; syng og spill av hjertet for Herren! Takk alltid Gud, Faderen, for alle ting i vår Herre Jesu Kristi navn.
Ef 5,15-20



La oss kjøpe den rette tid i 2007, og forstå hva som er Guds vilje, la oss bli fylt av ånden og lovsynge ham av hele vårt hjerte. Så vi takker alltid Gud for alle ting Jesu Kristi navn.


Ha et riktig godt nyttår, og la Jesus bli løftet høyt i 2007! :-)

2 Kommentarer:

Klokken 7:16 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Amen! Godt Nytt År!!!!!

 
Klokken 7:06 p.m. , Blogger Lindalur sa ...

Good preaching:)GODT NYTT ÅR!!!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden