mandag, september 04, 2006

Tjohei! Den siste tiden har det vært full fart, begynt på ny skole, vært med på ungdomskonferansen i menigheten, og hatt oppstart før høsten med menigheten! Glory!!
Jeg tror det ligger et utrolig år forran nå, både åndelig og menneskelig.
Det er så herlig å bare få komme til Herren og bare få ta imot av det han har å gi.
Har nå tatt fatt på det siste året på videregående skolen, allmenfaglig påbygging VK2. på Glemmen vgs. Skal bli deilig å bli ferdig :) Hva Gud har for fremtiden blir spennende å se.
Personlig så er det alltid så utrolig deilig å få kjenne Guds nåde, vite at skaperen av alt og alle egentlig har intresse for individer. Også meg! At jeg vær dag kan stå opp og bare vite at hans ånd har vært der hele tiden, og når man våkner så er det så jeg nesten kan høre "God morgen" fra Gud. Det er noe med dette som jeg syntes er så unikt med vår Gud, og det er det personlighetsforholdet som han vil ha med alle mennesker, på det intime plan. Vår Gud er kjærlighet, og fra ham pulserer det kjærlighet. Og han gir kjærlighet. Konstant, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 12 måneder i året, 356 dager i året! Konstant! Det er MIN Gud!
Min Gud er den som så mennesket ikke hadde noe håp etter syndens ankomst. Og Min Gud sendte sin egen sønn for å dø i vårt sted. Da vi aller minst fortjente det så var hans kjærlighet like sterk. Og han vant, triumferte over synden og gjorde synden til skamme. Det er MIN Gud!
Så takk Gud, for at du er den du er, og at du selv har kommet og tatt bolig i meg. Det er for deg jeg lever og er til, for å ære deg og vise mennesker din herlighet. For gleden i Herren er min styrke! Min gud er en god far!

Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere! La alle mennesker få merke at dere er vennlige. Herren er nær! Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud. Be og kall på ham med takk! Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus. Fil. 1. 4-7

2 Kommentarer:

Klokken 10:45 p.m. , Blogger Snillip sa ...

Yes!!! Det er det det handler om! Guds kjærlighet til oss!!fin fin post calle,virkelig bra!!

 
Klokken 8:33 a.m. , Blogger Sigurd sa ...

Hei Calle! Hvilken inspirerende og sanne ord! Fantastisk å kunne leve i dette. Tenk hvor heldige vi er som har fått fred med Gud og kan kalles hans barn. Vi snakkes næremere border! Ikke slurv med leksene..

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden