mandag, februar 05, 2007

En generasjon etter Guds hjerte

Det er dette jeg tror Gud virkelig kommer til å vise verden i de siste tider, en fullstendig overgitt og tilbedende generasjon etter hans hjerte. Akkurat som Kong David var en mann etter Guds hjerte!

Gud avsatte ham og gjorde David til deres konge. Han fikk dette vitnesbyrd av Gud: Jeg har funnet David, Isais sønn, en mann etter mitt hjerte, en som skal utføre alt det jeg vil.
Apg 13,22


Gud vil reise opp en generasjon som kjenner hans hjerte, vet hva det lengter etter, forstår hans følelser og hva det banker for.

Jesus sa det selv når han var på jorden
Men den tid kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Faderen i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Faderen ha.
Johannes 4,23

En generasjon som tilber ham i ånd og i sannhet, da kjenner vi hans hjerte! Utforsker dybdene i Gud.

Dette har Gud åpenbart for oss ved sin Ånd. For Ånden utforsker alle ting, også dybdene i Gud. Hvem vet hva som bor i et menneske, uten menneskets egen ånd? Slik vet heller ingen annen enn Guds Ånd hva som bor i Gud. Vi har ikke fått verdens ånd, men den Ånd som er fra Gud, for at vi skal forstå hva Gud i sin nåde har gitt oss.
1 Kor 2,10-12

David var en som var etter Guds hjerte, det er fordi han studerte Gud følelser og var fast bestemt på å lyde Gud! Det vil også den nye David Generasjonen også være!

Det er dette Paulus snakker om når han skriver til Efeserne

Da kan dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja, kjenne hele Kristi kjærlighet, som er mer enn noen kan fatte, og bli fylt av hele Guds fylde.
Ef. 3,18-19

Det er slik vår generasjon skal være. Å få kjenne Gud, vite hvordan han fungerer og hvem han er! Slik at vi kan bringe budskapet om Messias til jordens ender!

3 Kommentarer:

Klokken 12:01 p.m. , Blogger Sigurd sa ...

Hei Calle! Vi er den generasjonen! Hvordan gikk ungd. møtet? Vær velsignet broder;)

 
Klokken 10:58 p.m. , Blogger Carl Fredrik Ness sa ...

Hei! Det gikk bra syntes jeg, Gud er så god! All ære til ham! Prekte dette om en generasjon etter Guds hjerte! ;)
Bless!!

 
Klokken 7:27 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Hei! Carl fredrik
Fantastisk blogg du har.
Du har samme tanker som meg så jeg vil gjeren invitere deg til å besøke min blogg
www.my.opera.com/eagleview
kjenner du foresten Tor Arne Moxheim fra Fredrikstad ? bli kjent med Ham- så er vi ennå flere som kan stå sammen.
Anita Simonsen

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden