mandag, januar 08, 2007

Gud er med oss!

2 Mosebok 33,12-19
Moses sa til Herren: «Du sier at jeg skal føre dette folket opp. Men jeg får ikke vite hvem du vil sende med meg, enda du har sagt at du kjenner meg ved navn, og at jeg har funnet nåde hos deg. Er det så at du har godvilje for meg, så vis meg dine veier, så jeg kan lære deg å kjenne og finne nåde hos deg. Kom i hu at dette er ditt eget folk!»Da sa Herren: «Jeg selv skal gå med, og jeg vil føre deg til ro.»Da sa Moses: «Hvis ikke du selv går med, så la oss slippe å dra herfra! Hvordan kan jeg vite at du har godvilje for meg og ditt folk uten at du går med oss, så jeg og ditt folk får ære framfor alle folkeslag på jorden?» Da sa Herren til Moses: «Det du ber om, vil jeg gjøre, for du har funnet nåde hos meg, og jeg kjenner deg ved navn.» «La meg da få se din herlighet!» sa Moses. Han svarte: «Jeg vil gå forbi deg i all min godhet og rope ut for deg mitt navn, Herren. For jeg er nådig mot den jeg viser nåde, og barmhjertig mot den jeg forbarmer meg over.

Her kan vi se Moses selv sa til Gud at han viste at Gud hadde kalt ham til å føre folket. Men han viste ikke hvem han skulle gå med.Han ba derfor Gud om at hans nærvær skulle være med dem.

Da sa Moses: «Hvis ikke du selv går med, så la oss slippe å dra herfra! Hvordan kan jeg vite at du har godvilje for meg og ditt folk uten at du går med oss, så jeg og ditt folk får ære framfor alle folkeslag på jorden?»
Da svare Gud ham og sa: Det du ber om vil jeg gjøre, for du har funnet nåde hos meg, og jeg kjenner deg ved navn. Dette var i den gamle pakt, men i dag har Guds nærvær kommet inn i våre liv

Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme til ham og ta bolig hos ham Joh 14,23

Hvis hans nærvær ikke er med oss, så kommer vi til å bli som alle andre. Menigheten skal være et sted der vi kan komme inn i Guds nærvær sammen, og søke og tilbe ham som fortjener all ære. Der Gud er skjer det også mirakler og tegn. Menigheten er en forlengelse av Jesus sine gjerninger.

Og disse tegn skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, Mark 16,17

For alt som er født av Gud, seirer over verden. Og det som har seiret over verden, er vår tro.
1 Joh. 5,4
Problemet med at vi kanskje ikke ser så mye av dette er fordi vi prøver å gjøre alt for mye i vår egen kraft. Men det er jo det vi absolutt ikke skal gjøre. Det har ingenting med oss å gjøre, men salvelsen kommer kun fra Ham.Ånden deler ut sine gaver slik han vil til hver enkelt (1.kor 12.11) Det vi må innse er at det ikke kommer noe ut av det vi gjør, men det er Gud som gjør alt. Det eneste vi trenger å gjøre er å gå i tro. Og ikke tvile på det Gud har sagt. Da vil vi få suksess. Fordi suksess er å gjøre det Gud har kalt oss til å gjøre. Og Gud har skapt oss for suksess!Vi har et oppdrag som består av å utbre Guds rike og vinne sjeler til hans himmelske rike. Og til hjelp til dette oppdraget har vi fått Den Hellige Ånd. Han som er sannhetens, kraftens, kjærlighetens, visdommens, åpenbaringens, troens og bønnens ånd. Og vi må ikke prøve å styre Gud. Gud gjør hva han vil, når han vil med hvem han vil. Når vi innser dette kommer vi alltid til å vandre i Guds perfekte plan. Og sammen som menighet blir vi sterke. Av alt det som verden har å tilby så har menigheten noe som er uendelig mye bedre. Verden tilbyr fyll i form av alkohol. Men Gud tilbyr å bli full i Den Hellige Ånd. Alt er så mye bedre i Guds rike!
Og alt vi trenger som enkeltpersoner er å få Guds berøring i våre liv.” De store Guds menn og kvinner som jeg bruker på jorden i dag, bruker jeg ikke fordi de er noe spesielt. Jeg bruker dem av en årsak, og bare av en årsak: det er fordi de har rørt ved meg, og jeg har rørt ved dem” Vi må hungre og tørste etter Gud. Som Kolloserne 3,1-4 sier:- Søke det som er der oppe.- La sinnet være vendt mot det som er der oppe, IKKE på jorden.- Vi er døde og skjult med Kristus i Gud. Og Gud lønner dem som søker ham Hebr. 11,6

Når vi blir desperate etter Den Hellige Ånd i våre liv slik at det er blir sånn at vi ikke vil ha noe annet en han, så vil han komme. Det er noe med et hjerte som tørster, som vil få Guds kraft til å gå forbi en million andre og rett inn i ditt liv.

På den siste dag i høytiden, den store festdagen, stod Jesus fram og ropte: «Den som tørster, la ham komme til meg og drikke! Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften har sagt, renne strømmer av levende vann.»
Joh, 7,37

Gud reiser opp i dag en ny generasjon menn og kvinner som vil utstråle Guds herlighet uten selv å ta noe av æren! Og vi kan alltid smake!
Smak og kjenn at Herren er God!
Salme 34,9

2 Kommentarer:

Klokken 10:39 p.m. , Blogger My Corner sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 10:41 p.m. , Blogger My Corner sa ...

My Corner said...
Det er tro i det du skriver. Det å komme til menigheten er det samme som å komme til Jesus.(burde i allefall være det!) Den beste måten for den enkelte å komme nærmere Jesus er å slå følge med noen som har funnet ham. Lengsel kan motivere oss, men det er troen som fører fram. Har du hørt om "Veger til Glede"?....
Vi prates

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden