fredag, mai 19, 2006

En bønn!

Derfor bøyer jeg mine knær for Far, han som har gitt navn til alt som kalles far i himmel og på jord. Må han som er så rik på herlighet, gi deres indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd. Må Kristus ved troen bo i deres hjerter dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.
Må dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap. Må dere bli fylt av hele Guds fylde! Han som virker i oss med sin kraft og kan gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om og forstår, ham være ære i kirken og i Kristus Jesus gjennom alle slekter og evigheter! Amen.
Ef 3,14–21

Det er veldig sterkt å lese Palus` sine ord i Efeserne her, og jeg tror det er en bønn som han virkelig vil at andre troende skal få oppleve. Så de troende kan se, oppleve og erfare det samme som Paulus har gjort!
Derfor har jeg skrevet den om slik isteden, jeg vi virkelig erfare det Paulus her skriver om, så Jesus Kristus kan opphøyes og æres i våre liv!
Ikke rart de kaller ham Frelseren.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Derfor bøyer jeg mine knær for Far, han som har gitt navn til alt som kalles far i himmel og på jord. Må han som er så rik på herlighet, gi mitt indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd. Må Kristus ved troen bo i mitt hjerte så jeg kan stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet. Må jeg sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dyben, ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap. MÅ jeg bli fylt av hele Guds fylde! Han som virker i meg med sin kraft og kan gjøre uendelig mye mer en det jeg ber om og forstår, ham være ære i kirken og i Kristus Jesus gjennom alle slekter og evigheter! amen.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden