mandag, mars 20, 2006

Den Hellige Ånd

En helg er igjen over, det er utrolig hvor fort tiden går! Jeg blir skremt noen ganger, av å se tilbake på en uke og se den bare bli borte! Idag preket Pastor Jan om Guds plan for våre liv! Jeg syntes det var et anderledes møte idag, det var en veldig avslappende stemning idag, det var bare å sitte å nyte maten som kom fra himmelen. Selv om det også var alvorlig, Gud vår fantastiske far har faktisk en plan for hver og en av oss! Det er så viktig at vi går på den veien som han har laget for oss, at vi kobler oss på mennesker som også har gått en vei forran.

De siste ukene har jeg sett på Visjon Norge om kveldene, der Rodney Howard Browne har vært på besøk på Færøyene, og i Sverige. på Færøyene ble ca 500 frelst på noen dager, og det var flest ungdommer! Og mens jeg ser på den mannen, og hvilken salvelse som hviler på ham, så er det en veldig spesiell tjeneste han har fått av Herren. Han sier det selv på sin måte; Jesus told me to do two things: Get his people drunk, and show them Jesus.
Altså få Guds folk drukne (I den Hellige Ånd) og vise oss Jesus.
Men det er Den Hellige Ånd jeg blir så fascinert av på hans møter. Det er alltid noe som beveger meg sterkt, og det er å se mennesker gi den Hellige Ånd frihet. Mange mennesker er alltid så opptatt av sine ting, at de aldri hører hva Den Hellige Ånd har å si. Hvis mennesker bare hadde lært den tredje personen i Treenigheten å kjenne! Hvor mye mindre problemer hadde da vi kristne hatt! Personlig så er det en hunger som økes, etter å lære Den Hellige Ånd å få lære enda mer, la ham tale til meg, og la ham fylle hele meg. Etter å ha sett disse møtene på TV, så bare økes det en enda større lengsel til Gud! Jeg vil at Gud skal gi meg en så stor hunger etter Ham og hans ord, så jeg vokse i Ham! Hvor vidunderlig er det ikke bare å ligge i Åndens nærhet å bare kjenne han bærer oss, dag etter dag. Hvilken herlig følelse er det ikke bare å slippe alt, og bare gi opp! Og bare gi det over til Den Hellige Ånd, han som er vår hjelper!
Bare godhet skal etterjage meg alle mine livs dager har Gud lovt oss :) Og bibelen er fyllt av løfter, og de er gitt til oss, all åndens velsignelser ble gitt til oss gjennom Jesus Kristus!
En av de viktigste oppgavene Den Hellige Ånd, er å herliggjøre Sønnen, Jesus Kristus.
Jesus sa disse ordene før han forlot Jorden Og jeg vil be Far, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal være hos dere for alltid: sannhetens Ånd, som verden ikke kan ta imot. For verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere. Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Men Talsmannen, Den hellige ånd, som Far skal sende i mitt navn, skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere. - Johannes Evangelium 14


En ting har jeg lært meg, jeg greier ingen ting, jeg har gitt opp. Jeg må la Ham gjøre det, i egen kraft greier jeg ingen ting :) Men i Ham, så utholder jeg alt, og i Ham jeg skal fullføre det løp som er avsatt for meg. Og i Ham skal jeg løpe, så jeg vinner seierskransen, men blikket festet på Jesus, som er troens opphavsmann og fullender.
Gleden i Herren er vår styrke!

Den Hellige Ånd gir oss styrke til å leve våre kristusliv i denne tiden.
Så la oss glemme omstendighetene, og la våre blikk være festet på Jesus!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden